Menu
Your Cart

Garanties en retouren

klachtenprocedure bij de Webwinkels van VDS Trading



1. Hoe lang heb ik garantie op raamfolie?
2. Mag ik de folie retourneren of omruilen?
3. De kleur van mijn plakplastic komt niet overeen met de afbeelding, wat nu?
4. Ik heb een verkeerd artikel of incompleet pakket ontvangen, wat moet ik doen?
5. Ik heb een klacht of een beschadigd pakket ontvangen, wat moet ik doen?
6. Hoe snel reageren jullie op een klacht?





1. Hoe lang heb ik garantie op raamfolie?


Op al onze raamfolies geldt een wettelijke garantie van 6 maanden. De garantietermijnen zijn echter veel langer en worden dan ook apart vermeld bij de betreffende folies

Uitgesloten van garantie zijn:
- Beschadiging door opzet of nalatigheid
- Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
- Normale slijtage
- Beschadiging door het niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
- Thermische breuk wordt ten alle tijde op elk type glas uitgesloten van garantie
- Zie ook onze algemene voorwaarden


2.  Mag ik de folie retourneren of omruilen??

De folies  worden speciaal voor u op maat gesneden en zijn derhalve NIET om te ruilen of te retourneren.

U hebt tevens de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten zichtbare gebreken vertonen door verzending. Indien dit het geval is, kunt u de levering terstond weigeren. Later geconstateerde fabricagegebreken dient u VDS Trading zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen zeven (7) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk/per email en gemotiveerd te melden.



3. De kleur van mijn raamfolie komt niet overeen met de afbeelding, wat nu?



We hebben geprobeerd de afbeeldingen zo goed mogelijk met de werkelijkheid te laten overkomen. Echter, kleuren kunnen altijd iets afwijken van wat jij op je beeldscherm ziet. Zet tien beeldschermen naast elkaar en je zult zien dat elk beeldscherm een kleur anders weergeeft. Als je twijfelt over een bepaalde kleur, bestel dan een kleurkaart of een klein stukje van gewenste folie. Dit voorkomt teleurstellingen. Minimale kleurverschillen inherent aan het produktieproces zijn niet te voorkomen en vallen buiten de garantiebepalingen.



4. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?



Controleer je bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 7 dagen op juistheid en volledigheid. Heb je een verkeerd artikel ontvangen? Meld dit dan binnen 7dagen na ontvangst via onze klantenservice. We zullen in dit geval het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.



5. Ik heb een klacht, wat moet ik doen?



Heb je een klacht? Geef dit dan door via onze klantenservice.

    5b Beschadigd pakket. (valt onder garantie DPD)

Vervelend om te horen dat jouw pakket is beschadigd. Als wij aanspraak willen maken op een schadevergoeding, heeft de vervoerder foto’s nodig van het beschadigde pakket. Hiervoor hebben we jouw hulp nodig. Wil je ons onderstaande foto’s binnen tien werkdagen aanleveren? We begrijpen dat er veel informatie wordt gevraagd. Dit is echter van belang om de schade zo snel en goed mogelijk te behandelen.

Vriendelijk bedankt!

PS Je baalt waarschijnlijk flink van de beschadiging. Zou je de beschadigde inhoud, de doos en het verpakkingsmateriaal toch nog even willen bewaren? De vervoerder kan om aanvullende foto’s vragen.

    foto1

Foto 1: De hele buitenkant van het pakket met een goed leesbaar verzendlabel en eventuele schade aan de buitenkant.


foto 2
Foto 2: Het geopende pakket vanaf de bovenkant genomen met de inhoud en binnenverpakking goed zichtbaar.


foto 3
Foto 3: Alle typen binnenverpakking. Dit zijn de materialen die je aantreft rondom het artikel in de verpakking.


bescahdiging folie
Foto 4: Beschadiging: Het volledige artikel, inclusief de schade.


    6. Hoe snel reageren jullie op een klacht?


    Wij zijn op werkdagen van 9:00 tot 16:00 uur aanwezig om eventuele vragen en klachten te behandelen. Heb je een vraag of klacht naar onze klantenservice verzonden, dan ontvang je hierop op werkdagen doorgaans binnen een dag een reactie.

    Adviezen en tips?


    Adviezen en tips worden door VDS Trading gegeven op basis van haar jarenlange ervaring. Aan deze adviezen worden uitdrukkelijk geen rechten of garanties verbonden. Dit geldt uiteraard niet voor de door VDS Trading gegeven garantie bepalingen.