Menu
Menu
Your Cart

FAQ


Raamfolie vragen

Zie onze montage video of lees/ print hier de Montage Instructies*

Vochtbelletjes die na een dag eventueel zichtbaar zijn zullen de komende weken verdampen, geef het de tijd.

Luchtbellen zullen echter niet verdwijnen.

Neen. Nadat de ogen aan de situatie gewend zijn, laten de pupillen meer licht door en wordt alles weer gevoelsmatig lichter. Tijdens donkere dagen komt er van buitenaf door het glas licht binnen met een scherpte van 5000 lux. In zo'n situatie is de lichtscherpte bij donkere raamfolies zoals de Silver 80, Titane 80 en de Bronze Silver altijd nog 1000 lux. Ter vergelijking: TL-verlichting geeft 800 lux. Dus glas met een donkere raamfolie geeft meer licht door dan het licht van TL-verlichting.

Bij enkel glas of oud dubbelglas kan de folie meestal aan de binnenzijde worden aangebracht. Echter het beste resultaat wordt verkregen bij montage aan de buitenzijde omdat er een grotere afkoeling van de folie ontstaat door de buitentemperatuur en o.a. de wind.

Bij het aanbrengen van zonwerende-/donkere blinderings folies op deze glassoorten wordt uitdrukkelijk aangeraden de raamfolie aan de buitenzijde aan te brengen om het risico van een thermische breuk bij het monteren aan de binnenzijde zoveel mogelijk te beperken.

Dit geldt niet voor transparante veiligheids- en UV blockfolies. Hoewel de fabrikanten aangeven dat raamfolies met een absorptie onder de 30% en minder (zie de specificaties)  wel op de binnenzijde van glas kunnen worden aangebracht, wordt echter de garantie, dat er geen thermische breuk plaats kan vinden bij het aanbrengen van deze raamfolies aan de binnenzijde van het glas, zowel door de fabrikant als door VDS Trading uitgesloten van breukgarantie omdat eventuele gebreken, randbeschadigingen, ongepolijste glasranden of een slechte constructie de kans op glasbreuk verhogen. Het frame of voorwerpen in het frame, zoals schroeven en spijkers kunnen de normale thermische uitzetting verhinderen. Het is niet mogelijk om vooraf de conditie van het raam met volledige zekerheid in te schatten.

Overigens wordt thermische breuk ten alle tijde op elk type glas uitgesloten van garantie.

De makkelijkste manier is, kijk op de aluminium koker tussen het glas naar een firma-stempel. Als daar een gravuur aanwezig is, bijvoorbeeld "thermo, plus, K-plus, of de getallen 1.1, 1.6, 1.8 of 2.0 enz., is het glas een warmte beschermend isoleerglas en mag de zonwerendefolie alleen aan de buitenzijde gemonteerd worden.

Een andere mogelijkheid is, als het 's avonds donker is, een aansteker op circa 10cm afstand van de glasoppervlakte te houden. Als een van de 4 vlammen een andere kleur heeft dan de 3 andere vlammen, dan is het glas eveneens een warmtewerend isoleerglas)

Via een app controleren?

AGC GLass measurement. De app is te dowloaden voor een Iphone en een Android mobiel. 


Na de installatie heeft de raamfolie ca. 4 weken rust nodig i.v.m. de droging. Eventuele waterbellen en vlekken zullen na enige tijd volledig verdwijnen.

Daarna kan de raamfolie gewassen worden met water, spons en een druppeltje zachte zeep. Gebruik schoon water zonder vuil en zandkorrels om krassen te vermijden. Gebruik een wisser met een gaaf rubberen wisvlak.

Nee, de raamfolie hecht alleen op vlak/glad glas. Wellicht is de andere zijde wel vlak?!

Let op: op draadglas is montage van een zonwerende folie niet mogelijk!

De folie is goed te verwijderen. Eerst de folie vanuit de hoek van het raam lostrekken.

Daarna de achtergebleven lijmlaag inweken met een sopje van water, spiritus en afwasmiddel en met een scherpe glaskrabber de lijmresten verwijderen.

Adviezen en tips worden door VDS Trading gegeven op basis van haar jarenlange ervaring. Aan deze adviezen worden uitdrukkelijk geen rechten of garanties verbonden. Dit geldt uiteraard niet voor de door VDS Trading gegeven garantie bepalingen.

Leveringen folie

2 tot 5 werkdagen (indien niet voorradig, wordt u nader geïnformeerd over de levertijd)

Verzendkosten per order (incl. BTW  en gratis vanaf € 50,00 excl. BTW) :

Nederland
€ 9,60
België/Duitsland
€15,50
Spanje
€ 24,20


De raamfolie wordt speciaal voor u op maat gesneden. deze raamfolie kan  NIET  worden geretourneerd of omgeruild.

Bestel bij twijfel altijd eerst een klein stukje of vraag een proefstaal aan (A5 formaat) via het contactformulier.

 


Garantie en retouren

Op al onze raamfolies geldt een wettelijke garantie van 6 maanden. De garantietermijnen zijn echter veel langer en worden dan ook apart vermeld bij de betreffende folies

Uitgesloten van garantie zijn:
- Beschadiging door opzet of nalatigheid
- Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
- Normale slijtage
- Beschadiging door het niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
- Thermische breuk wordt ten alle tijde op elk type glas uitgesloten van garantie
- Zie ook onze algemene voorwaarden

De folies  worden speciaal voor u op maat gesneden en zijn derhalve NIET om te ruilen of te retourneren.


U hebt tevens de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten zichtbare gebreken vertonen door verzending. Indien dit het geval is, kunt u de levering terstond weigeren. Later geconstateerde fabricagegebreken dient u VDS Trading zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen zeven (7) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk/per email en gemotiveerd te melden.


We hebben geprobeerd de afbeeldingen zo goed mogelijk met de werkelijkheid te laten overkomen. Echter, kleuren kunnen altijd iets afwijken van wat jij op je beeldscherm ziet. Zet tien beeldschermen naast elkaar en je zult zien dat elk beeldscherm een kleur anders weergeeft. Als je twijfelt over een bepaalde kleur, bestel dan een kleurkaart of een klein stukje van gewenste folie. Dit voorkomt teleurstellingen. Minimale kleurverschillen inherent aan het produktieproces zijn niet te voorkomen en vallen buiten de garantiebepalingen.

Controleer je bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 7 dagen op juistheid en volledigheid.

Is uw bestelling incompleet, stuur ons een foto van de ontvangen bestelling en meld dit binnen 7 dagen en voordat u de andere folies aanbrengt.

Heb je een verkeerd artikel ontvangen? Meld dit dan binnen 7 dagen na ontvangst via onze klantenservice. We zullen in dit geval het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.

Heb je een klacht? Geef dit dan door via onze klantenservice.

    5b Beschadigd pakket. (valt onder garantie DPD)


Vervelend om te horen dat jouw pakket is beschadigd. Als wij aanspraak willen maken op een schadevergoeding, heeft de vervoerder foto’s nodig van het beschadigde pakket. Hiervoor hebben we jouw hulp nodig. Wil je ons onderstaande foto’s binnen tien werkdagen aanleveren? We begrijpen dat er veel informatie wordt gevraagd. Dit is echter van belang om de schade zo snel en goed mogelijk te behandelen.

Vriendelijk bedankt!

PS Je baalt waarschijnlijk flink van de beschadiging. Zou je de beschadigde inhoud, de doos en het verpakkingsmateriaal toch nog even willen bewaren? De vervoerder kan om aanvullende foto’s vragen.

Foto 1
De hele buitenkant van het pakket met een goed leesbaar verzendlabel en eventuele schade aan de buitenkant.

Foto 2
Het geopende pakket vanaf de bovenkant genomen met de inhoud en binnenverpakking goed zichtbaar.

Foto 3
Alle typen binnenverpakking. Dit zijn de materialen die je aantreft rondom het artikel in de verpakking.

Foto 4
Beschadiging: Het volledige artikel, inclusief de schade.


    Wij zijn op werkdagen van 9:00 tot 16:00 uur aanwezig om eventuele vragen en klachten te behandelen. Heb je een vraag of klacht naar onze klantenservice verzonden, dan ontvang je hierop op werkdagen doorgaans binnen een dag een reactie.

    Weergeven 1 t/m 3 van in totaal 3